Hos Ekspres Bank giver vi dig flere forskellige betalingsmuligheder

Du kan betale på flere måder

Hos Ekspres Bank giver vi dig flere forskellige betalingsmuligheder, så du kan sikrer, at din betaling falder rettidigt.

Nedenfor kan du læse mere om de tre muligheder:

Automatisk kortbetaling
Betalingsservice
Indbetalingskort

Du finder også information om, hvad du skal gøre, hvis du har overset en betaling.

Om betaling

  • Automatisk kortbetaling

    Når du er tilmeldt automatisk kortbetaling, betaler du den månedlige ydelse ved at Ekspres Bank trækker det aftalte beløb direkte fra dit Dankort eller MasterCard. På din kontooversigt vil der stå ”Ekspres Bank”, samt det beløb vi har trukket. Tilmelder du dig automatisk korttræk, slipper du for at skulle huske at betale girokortet og sparer evt. gebyr for dette. Pengene vil blive trukket på den sidste bankdag hver måned og du vil derfor kunne se det på dit kontoudtog fra banken den følgende hverdag.

    Hvis du får et nyt kort, skal du huske at ændre dine kortoplysninger på Min Konto. Du logger på Min Konto med dit NemID her og ændre det under Betaling - Tilmelding til Automatisk kortbetaling. 

    Hvis du skifter kortoplysninger, skal du være opmærksom på, at ændringerne først træder i kraft efter førstkommende betaling er gennemført.

  • Betalingsservice

    Med Betalingsservice bliver din månedlige ydelse betalt automatisk på den givne forfaldsdato. Når betalingen er tilmeldt, fortsætter den med at blive betalt via Betalingsservice, indtil dit kundeforhold stopper hos Ekspres Bank eller indtil du afmelder aftalen. På den måde slipper du for at skulle huske at betale girokortet og sparer evt. gebyr for dette.

    Du kan tilmelde dig Betalingsservice via MinKonto. Du logger på MinKonto med dit NemID her og tilmelder dig under Betaling - Tilmelding til Betalingsservice.

    Det koster 15 kr. pr. md. i opkrævningsgebyr at betale via Betalingsservice.

  • Indbetalingskort

    Har du valgt at betale via indbetalingskort (girokort), får du hver måned tilsendt et brev med posten med et indbetalingskort, som du skal betale i banken eller via din netbank senest til den givne forfaldsdato.

    Du bestiller et girokort på Min Konto. Du logger på Min Konto med dit NemID her og bestiller girokortet under Betaling -> Bestil indbetalingskort. Du vil modtage dit girokort inden for 3-5 hverdage efter, vi har modtaget din bestilling.

    Det koster 29 kr. pr. md. i opkrævningsgebyr at betale via girokort.

  • Ved manglende betaling

    Du har tidligere indbetalt via et månedligt automatisk træk fra dit Dankort eller MasterCard.
    Hvis du har skiftet bank eller fået nyt kort, sender vi typisk en SMS om manglende betaling.
    Har du modtaget en SMS om manglende betaling, er det vigtigt, at du gør følgende:

    Mellem den 1. til den 12. i måneden:

    Beder vi dig betale via overførsel til vores konto i Danske Bank:

    Reg.nr.: 4183
    Kontonr.: 3001344072

    Husk, at oplyse dit lånenummer. Du finder det i den tidligere fremsendte SMS. Bemærk, hvis du har flere lån, er der forskellige lånenumre – dem finder du også i SMS’en.

    Din betaling vil være registreret hos os efter 3 hverdage.

    Fremtidige betalinger: ønsker du fortsat at betale via dit Dankort, skal du efter 3 hverdage fra den dato, du har betalt (og inden den 13. i måneden) registrere dine nye dankortoplysninger på Min Konto. Du logger på Min Konto med dit NemID her og ændrer oplysningerne under: Betaling -> Tilmelding til automatisk kortbetaling. Bemærk, hvis du fortsat er i restance (bagud med din betaling), kan du ikke logge på via Min Konto.

    Mellem den 13. til den 30. i måneden:

    Beder vi dig betale via overførsel til vores konto i Danske Bank:

    Reg.nr.: 4183
    Kontonr.: 3001344072

    Husk, at oplyse dit lånenummer. Du finder det i den tidligere fremsendte SMS. Bemærk, hvis du har flere lån, er der forskellige lånenumre – dem finder du også i SMS’en.

    Din betaling vil være registreret hos os efter 3 hverdage.

    Fremtidige betalinger: har vi ikke registreret din betaling i vores system inden den 15. i måneden, vil du fremover blive opkrævet via girokort. Hvis du gerne vil ændre betalingsmetoden fra girokort til dankort eller Betalingsservice, skal du gøre det via Min Konto. Du logger på Min Konto med dit NemID her. Bemærk, hvis du fortsat er i restance (bagud med din betaling), kan du ikke logge på via Min Konto.